Friday, December 19, 2008

.::Sup TuLang Rusuk::.





SALAM JUMAAT sume..ari ne tergerak hati plak nak msk sup tulang rusuk..

sebenarnya aku bukannya expert sgt bab2 msk ne..
setakat main campak2 leh la..hehehe



aku dpt tulung rusuk ne pon dr makcik aku masa
uat korban kat kg atok aku..
di sini aku nak kongsi sedikit pgalaman yg x penah aku saksikn..
selepas lembu yg selamat dkorbankan itu dsembelih, sepupuku mmbuka tali yg
mgikat lembu tersebut..
alangkah terkejutnya sume org yg berada di situ,




lembu yg bru pas dsembelih td leh
berdiri dan bjalan blk..
kelam kabut sedara mara dan budak2 yg berada disitu berlari..
ambil masa yg lama gak sampai lembu tu abis nyawa..
tp sayang adik aku xnak amik gambo masa lembu tu berdiri dan bjalan ..
takut katanya..hehehe
sbenarnya aku pon sama..aku saksikn dr dlm umah jew..










SALAM JUMAAT sume..ari ne tergerak hati plak nak msk sup tulang rusuk..

sebenarnya aku bukannya expert sgt bab2 msk ne..
setakat main campak2 leh la..hehehe



aku dpt tulung rusuk ne pon dr makcik aku masa
uat korban kat kg atok aku..
di sini aku nak kongsi sedikit pgalaman yg x penah aku saksikn..
selepas lembu yg selamat dkorbankan itu dsembelih, sepupuku mmbuka tali yg
mgikat lembu tersebut..
alangkah terkejutnya sume org yg berada di situ,




lembu yg bru pas dsembelih td leh
berdiri dan bjalan blk..
kelam kabut sedara mara dan budak2 yg berada disitu berlari..
ambil masa yg lama gak sampai lembu tu abis nyawa..
tp sayang adik aku xnak amik gambo masa lembu tu berdiri dan bjalan ..
takut katanya..hehehe
sbenarnya aku pon sama..aku saksikn dr dlm umah jew..






7 komen²:

sir NIK said...

sedap masak tu..:)

eida~fatiha said...

msk campak2 jew sir..
tp bila igt2 blk kejadian tu cam x best jew..
hihihi

m.nasri said...

hmm nampak berselera...bleh bkk kedai mkn nie..

eida~fatiha said...

nampak jew cam sdp lom rasa lg..
ner tau dah rasa nnt cam ampehhh jew..
x kew haru namanya m.nasri..
hehehe

sir NIK said...

campak2 pun kena betul dengan bahannya kan..mesti pakar masak..raya boleh wat open house ajak kwan2 makan sup tulang..kegemaran den tu..

eida~fatiha said...

ok sir..
dtg jgn x dtg..
dtg jgn x dtg..
ngeeee

sir NIK said...

:))))