Monday, March 29, 2010

_::jalan2 @ angsana + tension + penat::_



~punya la susah nak snap pic dia pki topi..jap ke kiri jap ke kanan~

Assalamualaikum semua..
Hari ne aku nak citer la kisah cuti hujung minggu aku semalam..
So plan la jalan2 kat angsana..




Ne nak citer pasal anak bujang aku si adam farish tu la..
Masa mula2 g mmg ok la xde apa2 masaalah..
Dalam kete pon dia x buat perangai tapi bila dah sampai angsana mula la
dia tunjuk ragamnya..
Siap tumpang kedai tpt sepupu aku bkeje semata-mata nak susukan dia..
Aku dodoikan la dia pelan2 tp x jalan gak..
Aku bagi susu dia xnak..Mmg sah la budak ne nak tido..
Tapi bila dia dah penat menangis akhirnya dia tlelap seketika..
Bila aku masukkan dlm kete sorong dan plan nak g suping baju tuk dia dan akaknya
leh plak dia tersedar..
Alhamdulillah dia senyap seketika dan mulakan operasi menghisap jari..hehe
Tengah asyik2 pilih baju dia mula la uat hal lg..
Nasib la adikku ada tolng jg dia sekejap..
Aku g la bilik penyusuan bayi tuk menyusukan dia tp x berhasil gak..
Ingatkan dia nak susu sbb kehausan menangis td tp rupanya nak tido lg..
Tension aku dibuatnya..Aku dodoikan la supaya dia leh tido lg..Jenuhnya nak buat dia bhenti menangis..Akhirnya dia tido seketika..Aku mengendong dia dalam pada tu sempat lg memilih baju..Tau2 jew la aku klu memilih baju ne bukannya leh sekejap..Makan masa gak belek sana belek sini..Suami dan anak pompuanku ntah kemana..Aku hanya ditemani oleh adikku kerana kami mempunyai hobi yg sama iaitu SHOPPING..hihi
Setelah penat mengendong adam,aku pon cuba meletakkan dia dikete sorongnya tp dia tersedar plak..Last2 adikku la terpaksa menjaga adam sementara aku memilih baju2 tuk dorg..Dapat la aku sambar baju tuk adam sehelai(haha sape suh uat hal),tiha 2 helai dan tuk aku shelai..Adik aku pon dpt sambar shelai jew..(Cian mokcu..) Sebelum bertolak balik adam sekali lg uat hal..Masuk kat surau jap tuk myusukan dia tp dia ttp xnak..Memang la budak adam ne kuat tido dan kuat nangeh..huhu (penatnya melayan karenah mu wahai anak..) Nasib la ibu ne kuat klu x dah masuk i.c.u..

AKHIRNYA...
*
*
*
*



~...dia terlena dlm kete spai terlopong mulutnya~

p/s; ne sume gara2 dah biasa tido dalam buaian..



~punya la susah nak snap pic dia pki topi..jap ke kiri jap ke kanan~

Assalamualaikum semua..
Hari ne aku nak citer la kisah cuti hujung minggu aku semalam..
So plan la jalan2 kat angsana..




Ne nak citer pasal anak bujang aku si adam farish tu la..
Masa mula2 g mmg ok la xde apa2 masaalah..
Dalam kete pon dia x buat perangai tapi bila dah sampai angsana mula la
dia tunjuk ragamnya..
Siap tumpang kedai tpt sepupu aku bkeje semata-mata nak susukan dia..
Aku dodoikan la dia pelan2 tp x jalan gak..
Aku bagi susu dia xnak..Mmg sah la budak ne nak tido..
Tapi bila dia dah penat menangis akhirnya dia tlelap seketika..
Bila aku masukkan dlm kete sorong dan plan nak g suping baju tuk dia dan akaknya
leh plak dia tersedar..
Alhamdulillah dia senyap seketika dan mulakan operasi menghisap jari..hehe
Tengah asyik2 pilih baju dia mula la uat hal lg..
Nasib la adikku ada tolng jg dia sekejap..
Aku g la bilik penyusuan bayi tuk menyusukan dia tp x berhasil gak..
Ingatkan dia nak susu sbb kehausan menangis td tp rupanya nak tido lg..
Tension aku dibuatnya..Aku dodoikan la supaya dia leh tido lg..Jenuhnya nak buat dia bhenti menangis..Akhirnya dia tido seketika..Aku mengendong dia dalam pada tu sempat lg memilih baju..Tau2 jew la aku klu memilih baju ne bukannya leh sekejap..Makan masa gak belek sana belek sini..Suami dan anak pompuanku ntah kemana..Aku hanya ditemani oleh adikku kerana kami mempunyai hobi yg sama iaitu SHOPPING..hihi
Setelah penat mengendong adam,aku pon cuba meletakkan dia dikete sorongnya tp dia tersedar plak..Last2 adikku la terpaksa menjaga adam sementara aku memilih baju2 tuk dorg..Dapat la aku sambar baju tuk adam sehelai(haha sape suh uat hal),tiha 2 helai dan tuk aku shelai..Adik aku pon dpt sambar shelai jew..(Cian mokcu..) Sebelum bertolak balik adam sekali lg uat hal..Masuk kat surau jap tuk myusukan dia tp dia ttp xnak..Memang la budak adam ne kuat tido dan kuat nangeh..huhu (penatnya melayan karenah mu wahai anak..) Nasib la ibu ne kuat klu x dah masuk i.c.u..

AKHIRNYA...
*
*
*
*



~...dia terlena dlm kete spai terlopong mulutnya~

p/s; ne sume gara2 dah biasa tido dalam buaian..

2 komen²:

sirna said...

itula asam garam jadi seorang ibu kan, kekadang meragam kekadang nak tidur je sehari suntuk, nanti dah besar sikit lain pula ragamnya..apapun, seronok kan jadi ibu?

Miss ... said...

ekeke baby boy lain ckit kot karenah dia sbb akak dia x camtu kan hehe