Wednesday, March 31, 2010

_::sukanya dia::_

Assalamualaikum semua..
Hari ne terlewat ckit update..
Maklum la byk keje yg perlu dibuat..
Mana nak masak lg,mandikan adam ngan tiha lagi,basuh baju lg,kemas umah lg dan mcm2 la..
Bab sidai baju la paling tiha suka sbb dia leh main2 kat luar..
Dgn x pki kasut geram dibuatnya..
Pastu masuk dlm umah..













Dia ne suka main kat tpat penyidai baju..
Sempat gak aku snap pic dia..
Sukernyer dier..Ketawa spai ke telinga..
Macam2 aksi dia..Leh plak main sembunyik2..hehe









_::bekpes petang::_

minum ptg semalam sambil layan na o mei







Tuesday, March 30, 2010

_::katil adam farish::_

Assalamualaikum semua..
Akhirnya impian aku yg satu ne tercapai gak..
Sebenarnya byk lg impian yg belum tercapai..
Tapi xpe la pelan2..hehe
Selepas blk dr jalan2 kat angsana aritu aku smpt ajak suamiku g kedai perabot..
Nak li katil tuk adam..Harganya xla mahal sgt..
Adalah dlm RM2++..Termasuk ngan tilam skali..

Dah settle buat bayaran aku kena tggu dorg pasang katil tu jap..
Katil tu leh dilipat pd bahagian kepala dan hujung katil..
Bawak balik masuk dalam kete jew..
Sudahnya yg tido kat katil tu bukan adiknya tp akaknya..


Monday, March 29, 2010

_::Digi Prepaid So Easy To Be Famous::_

Sekadar suka2 jew..
Nak tgk klik la kat sini; fatiha dan adam

_::jalan2 @ angsana + tension + penat::_



~punya la susah nak snap pic dia pki topi..jap ke kiri jap ke kanan~

Assalamualaikum semua..
Hari ne aku nak citer la kisah cuti hujung minggu aku semalam..
So plan la jalan2 kat angsana..




Ne nak citer pasal anak bujang aku si adam farish tu la..
Masa mula2 g mmg ok la xde apa2 masaalah..
Dalam kete pon dia x buat perangai tapi bila dah sampai angsana mula la
dia tunjuk ragamnya..
Siap tumpang kedai tpt sepupu aku bkeje semata-mata nak susukan dia..
Aku dodoikan la dia pelan2 tp x jalan gak..
Aku bagi susu dia xnak..Mmg sah la budak ne nak tido..
Tapi bila dia dah penat menangis akhirnya dia tlelap seketika..
Bila aku masukkan dlm kete sorong dan plan nak g suping baju tuk dia dan akaknya
leh plak dia tersedar..
Alhamdulillah dia senyap seketika dan mulakan operasi menghisap jari..hehe
Tengah asyik2 pilih baju dia mula la uat hal lg..
Nasib la adikku ada tolng jg dia sekejap..
Aku g la bilik penyusuan bayi tuk menyusukan dia tp x berhasil gak..
Ingatkan dia nak susu sbb kehausan menangis td tp rupanya nak tido lg..
Tension aku dibuatnya..Aku dodoikan la supaya dia leh tido lg..Jenuhnya nak buat dia bhenti menangis..Akhirnya dia tido seketika..Aku mengendong dia dalam pada tu sempat lg memilih baju..Tau2 jew la aku klu memilih baju ne bukannya leh sekejap..Makan masa gak belek sana belek sini..Suami dan anak pompuanku ntah kemana..Aku hanya ditemani oleh adikku kerana kami mempunyai hobi yg sama iaitu SHOPPING..hihi
Setelah penat mengendong adam,aku pon cuba meletakkan dia dikete sorongnya tp dia tersedar plak..Last2 adikku la terpaksa menjaga adam sementara aku memilih baju2 tuk dorg..Dapat la aku sambar baju tuk adam sehelai(haha sape suh uat hal),tiha 2 helai dan tuk aku shelai..Adik aku pon dpt sambar shelai jew..(Cian mokcu..) Sebelum bertolak balik adam sekali lg uat hal..Masuk kat surau jap tuk myusukan dia tp dia ttp xnak..Memang la budak adam ne kuat tido dan kuat nangeh..huhu (penatnya melayan karenah mu wahai anak..) Nasib la ibu ne kuat klu x dah masuk i.c.u..

AKHIRNYA...
*
*
*
*



~...dia terlena dlm kete spai terlopong mulutnya~

p/s; ne sume gara2 dah biasa tido dalam buaian..

Saturday, March 27, 2010

_::belajar mewarna dan menulis::_

Assalamualaikum semua..
Skang ne tiha duk sibuk bljr mewarna dan melukis..
Maklum la ada anak jiran yg dah sekolah..dia pon sbuk dok soh
ayahnya li kan buku dan kaler..
Dulu aku penah belikan gak tp habis diconteng dan dikoyakkan..



Bukan main khusyuk lg..
Ntah apa2 ntah yg di tuliskannya tu..
Alhmdulillah dia dah ckit2 hafal no 1 spai 10,alif ba ta dan abc..
Nak kena rajin ajar dia tp dia ne cepat boring..
Jap jew dah malas..



Friday, March 26, 2010

_::burung kakak tua::_

Assalamualaikum semua..
Mari kita belajar menyanyi lagu burung kakak tua..
Lagu ne dinyanyikan oleh dyna nurfatiha..
Dinyanyikan dgn cara meliat sana meliat sini..

video


_::terakhir::_

terakhir-mahkota band



Untuk terakhir
Ku ingin bertemu
Memelukmu
Menjagamu

Meski aku tak akan pernah
Bisa lagi melihatmu
Cinta ini takkan hilang
Sampai mati kan ku simpan

Kerna hati ini tak mungkin bersatu
Menjalani cinta ini

Meski aku
Takkan pernah
Bisa lagi melihat mu
Cinta ini
Takkan hilang
Sampai mati kan ku simpan

Meski aku takkan pernah bisa lagi
Melihat mu
Cinta ini
Takkan hilang
Sampai mati kan ku simpan

Meski aku takkan pernah bisa lagi
Melihatmu
Cinta ini
Takkan hilang sampai mati kan ku simpan


Thursday, March 25, 2010

_::payung pink::_

Assalamualaikum semua..
Sebenarnya xde apa2 sgt ngan payung pink ne..
Payung tu milik anak daraku fatiha..
Suka sgt main ngan payung dia tu..
Walaupon x ujan dia ttp sibuk nak main ngan payung pink dia tu..
Aku layankan saja..Kadang2 dia dok bwk masuk dlm umah..
Orang tua2 cakap jgn bukak payung dlm umah nnt ada ular masuk..
Mudah2an xde la..Tul kew? Ntah la mgkin kepercayaan org tua2..
Sempat la aku snap aksi2 dia ngan payung pink dia tu..






Wednesday, March 24, 2010

_::TAG dr Puan Ira::_

Assalamualaikum semua..Sebenarnya aku dah lama x jawab tag..
Banyak kawan2 yg soh aku jwb tp masa x mengizinkan kerana aku sibuk
ngan kehidupan seharian..Kepada kawan2 yg penah soh aku jawab tag tp aku x jawab harap maafkan aku ok..Skang ne aku free jap la sbb dua2 anak aku sedang tido..Dapat
la aku on9 tanpa gangguan sekejap..hehe
Dah la aku nak jawab tag dr Puan Ira ok;

[#1] Siapakah diri anda di rumah?
--->Aku skang dah jadi cam bibik..masak aku buat,kemas aku buat,basuh baju aku buat dan mcm lg la..serupa cam bibik la kiranya..

[#2] Siapakah diri anda disamping rakan?
--->Mudah berkawan tp ramai yg anggap aku ne sombong..Dorang ckp tgk muka aku ne
cam sombong tp bila dan bercakap lain plak jd nya..

[#3] 5 benda yang anda idamkan tetapi masih belum tercapai
--->Nak melancong ke langkawi..huhu
--->Nak li kan almari baju tuk adam dan tiha..
--->Nak li kan katil baby tuk adam..
--->
--->

[#4] Siapakah nama pasangan anda?
--->Nama dalam i.c Herman bin A.Rahman..Kluarga dia panggil dia her,kluarga aku plak panggil dia man dan aku plak pnggil dia 'yang'...hehe

[#5] Ceritakan 5 perkara yang anda paling suka tentang pasangan anda
--->pemalu
--->penyabar
--->penyayang
--->x bnyak cakap
--->ringan tangan

[#6] Bila tarikh anda couple?
--->Kalau x silap selepas raya tahun 2005..x igt plak tarikhnya..

[#7] Apakah kenangan pahit anda bersama pasangan anda?
--->Xde kot..kalau ada pon biarlah jd rahsia kami berdua..;-)

[#8] Lagu tema cinta anda?
--->Semua lagu yg berkaitan ngan cinta adalah lagu tema cinta kami..

[#9] Apa perubahan yang ingin anda lihat dari pasangan anda?
--->Xde apa yg perlu diubah..Dia pasangan yg sempurna..

[#10] Tag 10 rakan ada yang lain
--->Sekiannnnn..settle sudah!!


Tuesday, March 23, 2010

_::hisap jari::_

Assalamualaikum semua..
Ramai sedara dan kwn2 tanya anak aku dah pndi pew skang ne?
Aku jawab la ne dia pandai nangis..hehe
Sebenarnya skang ne adam dah pandai hisap jari..
Habis basah lencun sarung tangan dia..
Lagi basah lagi sedap la dia nyonyot..
Kalau bukak jew sarung tangan lagi la dia asyik menyonyot siap ada bunyi lg..
Hehe bukan apa aku xnak biasakan dia ngan puting..
X elok sbb nanti anak senang kembong perutnya..