Tuesday, January 06, 2009

.::Yang::.

Yang dicari walau bukan putera raja,biarlah putera agama, Yang diimpi, biarlah tak punya rupa, asal sedap dipandang mata. Yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat ruhani, sempurna hati. Yang diharap, bukan jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat. Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang, kerana aku serikandi dengan silam yang kelam. Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia. Dan Yang akan terjadi, andai tak sama kehendak hati, aku redha ketetapan Ilahi






Yang dicari walau bukan putera raja,biarlah putera agama, Yang diimpi, biarlah tak punya rupa, asal sedap dipandang mata. Yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat ruhani, sempurna hati. Yang diharap, bukan jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat. Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang, kerana aku serikandi dengan silam yang kelam. Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia. Dan Yang akan terjadi, andai tak sama kehendak hati, aku redha ketetapan Ilahi






16 komen²:

~ceRRy beRRy~ said...

aduhhh..
cam sayu lak bc entry akk kali nih..
ku mmg sdng mnunggu putera blk..
s0b..s0b..s0b.. ;(

TERA said...

sedang mencari ke eida... smoga brtemu jodoh yg diidamkan

::SRISUFI:: said...

aiyak....macam terkena si sri jer nih eida....alamak...i'm waiting 4 d perfect man may b??

mana nak dapat eh??

AiE bAhRi said...

best la kak baca n3 ni.macam sayu je.he3

sir NIK said...

salam.....madah yang diluahkan sanagt puitis dan mempunyai maksud yang tersirat..tak sama kehendak hati..redha sajalah ketentuan Allah swt, kerana DIA yang maha mengetahui....

eida~fatiha said...

entry tu saja2 jew cerry berry..
yg sayu,cerry berry tu tggu putera x blk2 lg..

eida~fatiha said...

mana ada eida ngah mencari cik tera..
eida ne kan dah jd milik org..
entry ne saja2 jew..
hihihi

eida~fatiha said...

cik sri selamat menanti "perfect man" k..
hehehee

eida~fatiha said...

best kew dik aie..
sebonarnya akak x tau nak tulih entry apa..
tu yg masukkan entry merapu..
hihihi

eida~fatiha said...

salam sir nik..
eida redha dengan ketentuan ALLAH SWT..
Alhamdulillah eida bahagia skrg..:)

Miss SaikO said...

erk bagus nih tuk yg masih mencari ekeke

eida~fatiha said...

sesuai tuk cik saiko ngan cik ian..
hihihih

sir NIK said...

salam.. ya lah cik tera..puan eida sudah kekal dan terus abadi menjadi milik suami tersayang..saya doakan bahagia dan kekal hingga ke akhirat..amin...

eida~fatiha said...

terima kasih sir nik..
insya'ALLAH..

~ceRRy beRRy~ said...

hehehe..
tulerr..
sayu t0l mnunggu 0rg sane x blk2 agy..aduhhh..
akk nnti p0st yg best2 agy ek...

sir NIK said...

sama-sama..